Gart Racing je späť

Nie je žiadnym tajomstvom, že po sporných rozhodnutiach kompetentných, ktoré prišli v súvislosti s nehodou posádky Jakub Jačišin – Peter Baran na prvom podujatí sezóny, bolo v hre aj ukončenie pôsobenia Gart Racingu na Slovensku. O to lepšou správou je, že „garťáci“ sú späť. Sú späť a práve na domácej Rallye Prešov sa predstavia hneď s trojicou posádok.

Asi najväčším lákadlom bude návrat fenomenálneho Jozefa „Ďodiho“ Béreša s Radovanom Plichtom, ktorí svoje umenie prídu ukázať na novo vyskladanom Oply Ascona. Ďodi sa netají tým, že moderné vozidlá a súčasné trendy smerovania technických predpisov a riešení (rozumej znižovanie obsahov motorov prepĺňaných turbom a iné) nie sú práve tým, čo dokáže jeho srdce, patriace „starej škole“, poriadne rozbúchať. A možno práve preto sa niekedy v minulosti začal projekt „Ascona“. Dnes je na konci a tak si môžu Ďodi, Rado a „novučičká“ Ascona začať spoločne získavať fanúšikov bažiacich po prejazdoch dverami napred.


Druhou dvojicou je taká klasika na novodobom vozidle. Tvorí ju Jakub Jačišin a Peter Baran, ktorí budú sedieť v Renaulte Clio Rally4. Teda presne vo vozidle, s ktorým Peter absolvuje aj český majstrák. Jakub mal s týmto vozidlom premiéru na Rallye Tatry (aj keď nie pod hlavičkou domovského tímu). Shakedown síce niečo povedal, ale neprezradil úplne všetko. Zoznamovacia súťaž však dopadla dobre, Kubo si auto „ošahal“, z jeho funkčnosti neskrýval nadšenie a tak je veľký predpoklad, že v domácom prostredí sa pokúsi zabojovať o čo najlepší výsledok. 

Dvojicu posádok dopĺňa Igor Plicha, nemenej známy brat Radovana, ktorý sa okrem volantu ukázal niekoľkokrát aj na sedadle navigátora. Tým, že mu miesto na pravej strane od vodiča veľmi nesedí, sa nikdy netajil. Prišla príležitosť a prešovčan sa doma ukáže na Citroene Saxo, v ktorom bude navigovaný Mišom Svatom. Splupráca Gart Racingu s Igorom síce nie je intenzívna, ale určite založená na pravidelnosti. A práve pravidelnosť ukáže, či sa bude vo farbách Gartu objavovať častejšie.


„Dlho som rozmýšľal a ešte dlhšie si dával na misky váh plusy a mínusy nášho tímového rozhodnutia nezúčastňovať sa slovenských súťaží. Čo nakoniec zavážilo? Hlavne to, že celý tím, všetci robia maximum preto, aby dosahovali úspechy, aby dôstojne reprezentovali Gart Racing, aby bavili divákov a v neposlednom rade aby robili kvalitný šport na čo najvyššej možnej úrovni. Nikto z tímu nemôže za to, ako sa ľudia „hore“ rozhodujú, aké majú morálne princípy, zásady a výklady pravidiel. To je dôvod, prečo by nikto v tíme nemal trpieť týmito skutočnosťami. Rozhodli sme sa, že ideme ďalej. Netvrdím, že naše rozhodnutie je definitívne a nemôže sa zmeniť, ale pevne verím, že „zelený stôl vrchnosti“ si aspoň čiastočne uvedomí dosah svojich rozhodnutí.“ Vyjadrenie Jozefa Jačišina, majiteľa a zároveň generálneho manažéra tímu hovorí asi jasne. Horkosť v ústach ostala, ale nadšenie pre tento nádherný šport v konečnom dôsledku zvíťazilo.


Tri posádky, tri rôzne vozidlá troch generácií, ktoré budú bojovať v troch triedach. Presne tak nastupujú garťáci na štart Rally Prešov, ktorá si pre posádky MMSR a MSR pripravila 74,4 kilometrov rýchlostných skúšok, ktoré sú v jednej etape rozdelené do štyroch sekcií.

Súťaž sa pre divákov začne už 23. 6. 2023 slávnostnou rampou, ktorá bude pred Tatran Handball Arénou. Prvé súťažné vozidlo vyrazí na trať v sobotu, 24. 6. 2023 o 9.00. Veríme vo veľkú účasť divákov, fanúšikov, ale aj širokej verejnosti hlavne preto, že v súčastnosti je organizovanie, poprípade znovuzrodenie nejakej súťaže takmer zázrakom.

Gart Racing